Error. Page cannot be displayed. Please contact your service provider for more details. (11)

Salı , Ekim 23 2018
Son Haberler
Buradasınız: Anasayfa / BEDEN EĞİTİMİ / PERFORMANS ÖDEVLERİ / TEMEL VOLEYBOL KURALLARI VE KURAL İHLALLERİ, TERİMLERİ

TEMEL VOLEYBOL KURALLARI VE KURAL İHLALLERİ, TERİMLERİ


TEMEL VOLEYBOL KURALLARI

  • Herhangi bir zamanda yere 6 oyuncu – ön sırada 3 ve arka sıradaki 3
  • Her bir yanda maksimum 3 vuruş
  • Her rallide ralli takımının (ralli puanlama) takımı için puanlar verilir.
  • Oyuncu arka arkaya iki defa topa vurmayabilir. (Bir blok bir vuruş olarak kabul edilmez.)
  • Top, bir voleybol sırasında ve bir serviste net olarak oynanabilir.
  • Bir sınır çizgisine isabet eden bir top var.
  • Bir antene çarptığında bir top, dışarıda mahkemenin tamamen dışında, antenin dışındaki herhangi bir ağ veya kablo, hakem standı veya direk, oynak olmayan bir alanın üzerindeki tavan.
  • Bir oyuncunun vücudunun herhangi bir parçasıyla topla temas etmek yasaldır.
  • Topu yakalamak, tutmak veya atmak yasa dışıdır.
  • Bir oyuncu 10 metrelik çizgiden gelen veya içindeki bir hizmeti engelleyemez veya ona saldıramaz.
  • Hizmetten sonra, ön sıradaki oyuncular ağdaki pozisyonları değiştirebilir.
  • Maçlar setlerden oluşur; sayı oyun seviyesine göre değişir. 3 set maçlar 2 set ile 25 ve üçüncü setler 15 olur. Her set iki sayı ile kazanılmalıdır. Kazanan, 2 set kazanan ilk takımdır. 5 takımlık maçlar 4 ve 25 ve beşinci takımlar 15 olarak belirlenir. Takım turnuva kuralları aksi belirtilmedikçe 2 ile kazanmalıdır. Kazanan üç set kazanan ilk takımdır.

TEMEL VOLEYBOL KURAL İHLALLERİ

RAKİBİN BİR NOKTASINDA SONUÇLANAN İHLALLER

  • Servis yaparken, oyuncu servis hattı üzerinde veya üzerinden temas ederken topuyla temas eder.
  • Topa net servis verilmemesi.
  • Bilyalı taşıma hataları. Topa yasadışı olarak temas (çift dokunma, kaldırma, taşıma, fırlatma vb.)
  • Top oynarken, vücudun herhangi bir kısmı ile fileye dokunmak.
  • Rakibin mahkemesinden gelen bir topu bloke ederken, eğer rakibiniz 3 kişi kullanmadıysa ve topa bir oyun oynamak için bir oyuncu varsa, ağ üzerinden ulaşırken topla temas kurmak yasa dışıdır.
  • Rakibin mahkemesinden gelen bir topa hücum ederken, eğer top, ağın dikey düzlemini henüz kırmadıysa, fileye ulaşırken topa temas etmek bir ihlaltir.
  • Mahkeme merkez hattını vücudun herhangi bir kısmı ile değiştirmek bir ihlaltir. İstisna: El veya ayak ise. Bu durumda, tüm el ya da tüm ayak bir ihlal olmak için geçmelidir.
  • Döndürme / sipariş verme.
  • Arka sıradaki oyuncunun engellenmesi (rakibinden gelen bir topu saptırmak), temas anında, arka sıradaki oyuncu ağın yakınındayken ve vücudunun bir kısmının ağın üst kısmının üstünde olduğunda. Bu yasadışı bir bloktur.

Temas anında topun tamamen üstündeyken, ön bölgeye (3M / 10-ayak çizgisi içindeki alan) bir topa saldıran arka sıradaki oyuncu. Bu yasadışı bir saldırı.Ace: Bir topun, genellikle topun, sahadaki takımın tarafındaki el değmeden yere vurmasıyla doğrudan sonuçlanan bir servis.

 

  • TEMEL VOLEYBOL TERİMLERİ
  • Yrd: Bir takım arkadaşının öldürmeye hazırlanmasına yardım etmek.
    Saldırı: Topa vurmanın hücum eylemi.
    Saldırgan: Ayrıca “hitter” ve “spiker”. Oyunu sona erdirmek amacıyla bir topa vurmaya çalışan bir oyuncu.
    Saldırı Bloğu: Savunma takımının çivili topu engelleme girişimi.
    Saldırı Hatası: 5 yoldan biriyle atılan bir saldırı: top sınırlardan çıkar; top netleşir; Saldırgan merkez hattı veya net ihlal veya saldırgan yasadışı temas topu toplar.
    Saldırı hattı:Ağdan 3 metre / 10 metre uzaklıkta ve paralel bir hat. Ön sıradaki oyuncuları arka sıradaki oyunculardan ayırır. Bir arka sıradaki oyuncu, bu çizginin arkasından kalkmadığı sürece, topun üzerindeki topa yasal olarak saldıramaz.

     

    B

    Arka sıra / mahkeme: Başlangıç ​​çizgisinden (bitiş çizgisinden) saldırı hattına alan. Mahkeme pozisyonları bu alanda 3 oyuncu var (sahadaki pozisyon 1, 6 ve 5)
    Geri Satır Saldırı: Bir arka sıradaki oyuncu saldırı hattının (10-foot / 3 metrelik) çizgisi ve saldırılarının arkasından kalktığında top Çeşitli terimler ABCD-PIPE-BIC.
    Geri set: Setterin arkasına teslim edilen set .
    Baseline: Mahkemenin arka sınırı. Son satır olarak da adlandırılan
    Blok: 6 temel beceriden biri. Bir veya daha fazla ön sıradaki oyuncu tarafından yapılan bir savunma oyunu, çivili bir topu durdurmak anlamına geliyordu. Bir, 2 veya 3 oyuncunun zıt çivinin önüne atlaması ve çivili topun ellerle teması.
    Engelleme Hatası: Ağa dokunmak, merkez çizgiyi geçmek, bir kümeyi veya hizmeti engellemek veya bir blok girişimi sırasında meydana gelen herhangi bir “yerel” ihlali engellemek.

     

    C

    Merkez çizgisi: Ağın altından geçen sınır ve mahkemeyi iki eşit yarıya böler.
    Bloğun kapatılması: Destekleyici engelleyicilerin (ler) vücudunu ilk engelleyiciye göre açacakları sorumluluğu.
    “Kapak”: Takım arkadaşlarının karşı engelleyicilerden ribaundları almaya hazır olan hitter’e karşılık gelir.
    Çapraz mahkeme saldırısı: Saldırı noktasından çapraz olarak yönlendirilen bir saldırı. Ayrıca bir açı çarpması denir.
    Kesim çekimi: Kesenin keskin tarafındaki net kenarından geçen güçlü taraftaki bir sıçrama.

     

    D

    Derin: Topun ağdan uzaklaşarak rakibin mahkemesinin taban çizgisine doğru gönderilmesini ifade eder.
    Savunma: 6 temel beceriden biri. Rakibin saldırısını almak için kullanılan kilit beceriler kazma ve yayılmadır. Kazı, düşük bir hazır pozisyondan önkol geçişine benziyor ve defansa vurulacak toplar için daha fazla kullanılıyor. Yayılma, savunmacıdan uzaklaşan bir topun attığı bir teşebbüsün bir sonucudur. Bir dalışı andırıyor.
    Basamak: Çivili veya hızlı bir şekilde vurma topu geçmek ve toprağa düşürmek. Savunma oyunu. Saldırı topu yere yakın almak için Argo. İstatistiksel olarak 3,0 puanlık bir sistemde puanlandı.
    Dink: Parmak uçlarını kullanarak rakibin mahkemesine tek elle yumuşak bir vuruş yaptı. Ayrıca ipucu denir.
    Çift blok:İki oyuncu, ağda topu durdurmak için birlik içinde çalışıyor.
    Çifte vuruş: İhlal. Aynı oyuncu tarafından iki ardışık isabet.
    Aşağı Top: Saldırı tipi. “Aşağı”, ne zıplayan, ne de ellerini yukarı çeken engelleyicilere işaret eder.
    Döküm: Genellikle, ikinci temasta topu rakibin mahkemesine teslim eden setter tarafından yapılır.

     

    F

    Beş-Bir (5-1): Beş toplayıcı ve bir setter kullanan bir saldırı sistemi.
    Floater: Spin olmadan bir servis, böylece top düzensiz bir yol izler.
    Takip et: Bir saldırganla birlikte hareket etmek ve engellemek için. Sporcular, süreçteki başka bir engelleyici ile pozisyonları değiştirebilir.
    Önkol Geçişi: Bazen “pass”, “bump” veya “dig” olarak anılır.
    Dört-İki (4-2): Dört toplayıcı ve iki setçiyi kullanan bir saldırı sistemi.
    Özgür top: Öldürmek amacıyla topu rakibine döndürmek. Genellikle bir başaktan ziyade yavaş, geçişli bir geçiş veya “atış” çekimi.
    Ön: Bir engelleyicinin pozisyonunu, böylece saldırganı engelleyebilir.
    Ön sıra:Mahkemenin pozisyonu, ağ yakınındaki saldırı hattının (3M / 10 Foot) önünde olan üç oyuncu. Bu oyuncular mahkemede 2, 3 ve 4 numaralı pozisyonlarda.

     

    G,

    Oyun planı: Bir rakip için hücum ve defansif bir vurgu. Genellikle her rotasyon için koçluk personeli tarafından organize edilir.

     

    ‘H

    Tutulan top: Bir ihlalle sonuçlanan temas sırasında dinlenmeye gelen bir top.
    Hit: 6 temel beceriden biri. Topun üstünden ve kuvvetli atışından atlamak ve topa vurmak.
    Hitter: Ayrıca “spiker” veya “saldırgan”. Topa vurmaktan sorumlu olan oyuncu.
    İsabet yüzdesi: Toplam saldırılar eksi toplam saldırı hatalarından oluşan toplam girişim sayısına bölünen bir istatistik.

     

    J

    Polemiğe girmek: 2 karşı oyuncu, topun aynı anda topa temas etmesine neden olduğunda, topun anlık olarak dinlenmesine neden olur; Resmi resmi tarafından çağrılırsa nokta tekrarlanır.
    Jump hizmeti: Sunucu, bir yaklaşım kullanır, fırlatır, kalkış yapar ve havada çalışırken bir sıçrama hareketi ile topa hizmet eder. İki ana tip vardır: atlama şamandırası, sıçrama dönüşü.

     

    K

    Anahtar oyuncu / oyun: Takımın ya da alışkanlıkların gözlemlenmesiyle bir takımın en iyi oyuncusunu ya da bir sonraki olası oyunu ayırt etmek.
    Öldür: Doğrudan bir noktaya veya sığınağa neden olan bir saldırı.

     

    L

    Libero: Savunma becerilerinde uzman bir oyuncu. Bu oyuncunun takım arkadaşlarından zıt bir forma giymesi gerekir ve tamamen net yüksekliğin üzerindeyken topu engelleyemez veya saldıramaz. Top oyunda olmadığında, libero yetkililere önceden haber vermeksizin herhangi bir arka sıradaki oyuncuyu değiştirebilir.
    Çizgiler: Bir mahkemenin sınırları olarak hizmet eden işaretler. 2 inç (5 cm) genişliğinde.
    Linesman: Mahkemenin köşelerinde bulunan yetkililer; Her bir sorumlu, topun yasal olarak sorumlu olduğu hatlar boyunca oynaması durumunda karar almaktan sorumludur. Dokunmalarını göstermek ve ağın dışındaki antenlerin dışında oynamak için.
    Dizilim: Oyuncular rotasyona başlar ve bu nedenle sipariş verir. 1,2,3,4,5,6 sayılı.
    Hat hizmeti:Rakibin sol kenar çizgisine yakın bir iniş hizmeti.
    Çizgi vuruşu: Bir topun vuruş çizgisine ve bloğun dışına doğru bir rakibin yan çizgisi boyunca çivili bir top.
    Yük: Blokerler için vücut pozisyonu, böylece en etkilidir.

     

    M

    Orta sırt: Derin dikenleri kapamak için 6 orta kolunu kullanan bir savunma sistemi. Ayrıca “6 geri” savunma denir.
    Orta engelleyici: Genellikle ön sıradaki ağın ortasında oynar ve blokaj görevlerine yanal olarak hareket eder.
    Middle Up: 3 metre / 10 foot çizgisi boyunca ipuçlarını veya kısa çekimleri kapatmak için orta-arka oyuncuyu kullanan bir savunma sistemi. Ayrıca “6 yukarı” savunma
    Mintonette denir: William Morgan tarafından yaratılan voleybol oyununun orijinal adı.

     

    N-

    Net Yükseklik: Kadınlar – 7 feet, 4-1 / 8 inç yüksek (2.24m),
    Erkekler – 7 feet, 05/11 / 8 inç yüksek (2.43m).

     

    O

    Off-blocker: Dış bloklayıcı çift blokta bulunmaz. Ayrıca off-side engelleyici denir.
    Off-Speed ​​Shots: Kasıtlı olarak yavaş bir saldırı. Top azami güçten az, ancak spin ile çivili. Ayrıca “roll” atış denir.
    Karşısında: Rotasyonda setterin karşısında oynayan oyuncu. Bazı sistemlerde, bu oyuncu da bir setterdir. Diğer sistemlerde, bu oyuncuya sağ taraf denir.
    Dış hitter: Genellikle ön sırada iken net uçlarında oynar. Sağ taraf (karşıt) veya sol taraf (güç) olarak da adlandırılır.
    Üst geçiş: Her iki elin açık olduğu bir parmak, parmaklar tarafından kontrol edilir, topun altındaki yüz. Her iki el aynı anda başın üstündeki topa temas eder ve istenen hedefe yönlendirir.
    Üstün hizmet: Topa hizmet etmek ve omuzun üstünden el ile vurmak. Şamandıra ya da döndür.
    Çakışma: Top sunulduğunda bir takımın rotasyon dışı kalması durumunda bir ihlal denir.
    Üstgeçit: Ağ boyunca bir top geçti.
    Overset: Bir başka hücum oyuncusu tarafından dokunulmadan ağdan geçen hatalı bir set.

     

    P

    Pass: 6 temel beceriden biri. Topun başka bir oyuncuya kontrol edilmesi amacıyla bir servis veya topun ilk teması. Ayrıca “yumru” olarak da adlandırılır.
    Gözleme: Oyuncunun dalma veya uzatma ruloları sırasında elin uzandığı ve zemin avuç içi boyunca kaydığı tek elle savunma tekniği : top, elin arkasından fırlar ve yasal kabul edilir.
    Parti topu: Top, hücum hattının önünden geçerken, ön sıradaki saldırgan ilk temastaki topa hemen vurur.
    Penetrasyon: Engelleyicinin rakibin mahkemesinin üzerindeki net üzerinden ulaşma yeteneği.
    Çevre: 4 oyuncunun kendilerini mahkemenin sınırları yakınında düzenlediği backcourt savunma.
    Boru:Mahkemenin ortasından bir arka sıralı saldırı. Pozisyon 6.
    Play: Genellikle 2 veya daha fazla hitter içeren, planlı bir sahte bir saldırı.

     

    S

    Hızlı set: Rakibin bloğunu yenmek için kullanılan son derece düşük dikey bir set. Net üzerinde herhangi bir pozisyonda ayarlanabilir.

     

    R,

    Ralli puanlama: Puan verme servisinin veya servis takımının kazanabileceği puanlama yöntemi.
    Hazır pozisyon: Bir oyuncu, temas noktasına hareket etmeden önce, bir oyuncu durur.
    Kırmızı kart: Bir oyuncuya veya teknik direktöre vereceği açık farkla rakibe karşı bir noktaya / tarafa sonuçlanır. Otomatik ejeksiyonda ve rakip için bir nokta / yan sonuçlar.
    Çatı: Genellikle bir noktaya doğru bir dikmeyi engellemek için.
    Döndürme: Oyuncuların mahkeme etrafındaki saat yönünde hareketi ve bir tarafın dışarı çıkmasını takiben servis pozisyonu. Oyuncular tüm oyun boyunca başlangıçtaki rotasyon sırasını korumalıdır, ancak topla temas kurulduktan sonra herhangi bir yere taşınmasına izin verilir.

     

    S

    Dikiş: 2 oyuncu arasındaki orta nokta.
    Hizmet ver: 6 temel beceriden biri. Topu oyuna sokmak için kullanılır. Sadece bir oyuncu tarafından kontrol edilen tek beceridir.
    Set: 6 temel beceriden biri. Bir topun bir oyuncunun rakibin mahkemesine çıkabildiği bir noktaya yönlendirildiği taktiksel beceri. Setler, farklı yüksekliklerde ve nette farklı konumlarda ayarlanabilir ve bunlar için her birinin adları vardır. İlk sayı, kümedeki net ve ikinci sayı yüksekliğindeki konumdur. (Örnek: 13.) Takımlar ayrıca adlandırılabilir.
    Saldırıyı belirle: Setter, topu bir diziye oturtmaktan ziyade skor atmaya çalışır. Çekim seti de denir. Setter: İşi, hitter’e geçişi konumlandırmak olan ikinci pasör.
    Sığ:Ağın yakınında.
    Şaft: Çok yanlış yönlendirilmiş geçiş.
    Side out: Bir servis ekibi bir puan atamadığında servis değişikliği. Alıcı takımın,
    hizmet takımına karşı topu başarılı bir şekilde teslim ettiği veya servis ekibi zorlanmamış bir hata verdiğinde ortaya çıkar.
    Altı paket: Topla yüzüne vurmak.
    Altı-iki (6-2): Dört sivri ve iki sivri / setterli bir suç. Setter arka sıradan geliyor.
    Slayt / adım: Setterin arkasına hızlı bir saldırı.
    Spike: Ayrıca hit veya saldırı olarak da adlandırılır. Rakibin zeminde veya rakibin engelleyicisinden topu sonlandırmak isteyen hücum takımında bir oyuncu tarafından kuvvetle temas eden bir top.
    Bölünmüş blok:Blokerler arasında bir boşluk bırakan bir çift blok.
    Şeyler: Bir top, rakibin engelleyicileri tarafından saldıran takımın tabanına geri döndü.
    İkame: Bir oyuncunun sahada zaten bir başka oyuncuyu değiştirmesine izin verir. Kurallar, her takımın izin verdiği alt sayı sayısını belirler.
    Anahtar: En güçlü oyuncu pozisyonlarını kolaylaştırmak için bir top servis edildikten sonra mahkeme pozisyonlarını değiştirmek.

     

    T

    Tandem: Bir oyuncunun hemen arkasından saldıran bir kombinasyon.
    Bant: Ağın üstü.
    Telgraf: Rakiplerine karşı niyetini göstermek.
    Üç metrelik çizgi: Mahkeme, arka sıradaki oyuncunun topa saldırmak için arkadan yere bırakması gereken noktayı belirtmek için mahkemeye uzanmıştır. Ayrıca “atak çizgisi” ve 10 metrelik çizgi arayın.
    İpucu: Parmak uçlarını kullanarak rakibin mahkemesine tek elle yumuşak bir vuruş. Ayrıca bir dink denir.
    Araç: Bir saldırgan topu zıt bir engelleyici kolundan sınırlar dışına çıkarsa. Ayrıca silme denir.
    Dokunma: Defansif oyunda topa temas eden bir oyuncu.
    Geçiş:Hücumdan savunmaya geçmek ve tersini yapmak.
    Üçlü blok: 3 ön sıradaki oyuncular tarafından oluşturulmuş blok .

     

    U

    Alt servis: Altında çarpıcı bir eylemle gerçekleştirilen bir hizmet. Top genellikle elin topuğu ile temas ettirilir.

     

    W

    Servis alma formasyonu:  Ön sıradaki üç oyuncu, arkada iki oyuncu.
    Silin: Kasıtlı olarak bir rakibin elinden ve sınırların dışına topu dikmek için. Ayrıca bir araç denir.

     

    Y

    Sarı Kart: Bir oyuncuya veya teknik direktöre görevi kötüye kullanma uyarısı olarak verilir. İki sarı kart otomatik kırmızı kartla sonuçlanır.


Hakkında SportMen

Yoruma kapalı.